BPV

Wij hebben al stage gelopen. Tijdens deze stage zijn wij veel in contact met kinderen. Met deze kinderen proberen wij een goede band op te bouwen. Alle vier hebben wij ons eigen verhaal getypt hoe wij dit hebben ervaren.
Mare
Mijn eerste dag op mijn stage was ik erg zenuwachtig, maar toen ik het klaslokaal binnen kwam was het gelijk weg. Ik was eerder in de klas dan de kinderen, dus ik kon nog even rustig alles bekijken. Toen ging de bel en kwamen de kinderen binnen. Ze keken nog een beetje onderzoekend, maar ook nieuwsgierig. Ze waren erg enthousiast en dat geeft mij veel energie. De kinderen waren niet bang om mij iets te vragen en dat vond ik erg fijn. De namen leren heb ik al na twee dagen bijna onder de knie. Na het afsluiten van de dag sta ik bij de deur om de kinderen uit te zwaaien. Al snel kwamen een aantal kinderen en die gaven een knuffel. Ik heb het idee dat ze het leuk vinden dat ik er ben en zo kan ik super snel een goede band opbouwen. Niet iedereen was natuurlijk even enthousiast. Sommige kinderen laten dat minder snel zien of zijn gewoon niet zo. Door met hen samen te lezen bijvoorbeeld, stimuleer ik de band.
Daan
Ik stond bij de deur toen de leerlingen binnen kwamen. Ze keken eerst de kat uit de boom, maar voor dat ik mezelf had voorgesteld in de kring kwamen er al kinderen naar me toe om te vragen wie ik ben en wat ik kom doen hier. tijdens dat we in de kring zaten kreeg ik de beurt om mijzelf voor te stellen. Dat heb ik gedaan aan de hand van een opdracht, ik had namelijk een blaadje uitgeprint met allemaal vragen over jezelf. Zelf had ik deze ook ingevuld en had het laten zien aan de kinderen en aan het einde van de dag moet het blad ingevuld zijn. Door de dag rond heb ik ook rondgelopen in de klas en gevraagd naar de namen van de kinderen en heb ze geholpen hij het werk dat ze lastig vonden.
Chelsea
Op het moment dat ik het lokaal binnen kwam voelde het erg prettig. Voor de kinderen was het even wennen 2 juffen, maar het ging goed. Ik merkten eigenlijk al gelijk dat er een aantal kinderen met een beperking zijn. Hierbij kun je denken aan autisme of taalproblemen. Ik kreeg gelijk de taak op school om met kinderen te gaan lezen. Hierbij ging ik kinderen begeleiden met dyslectisch. De kinderen waren nieuwsgierig en vroegen veel aan mij, hierbij kun je denken aan vragen: Heeft u broers en zussen? etc. Zo maakten ik een band met de kinderen en de kinderen met mij.
Judith
Ik keek erg uit naar mijn eerste stage dag, ik had mijn stagebegeleider al een keer eerder gesproken en daar kan ik het zeker goed mee vinden, daarom had ik er ook geen moeite mee om naar stage te komen. Ik loop in groep 1/2 dus de kinderen zijn nog erg jong dit was toch wel een beetje spannend. Toen de kinderen binnen kwamen zochten ze gelukkig al snel contact met me, ik kreeg tekeningen en ze vroegen heel veel aan me. Na de eerste dag wist ik de namen al van alle kinderen, ik heb met ze allemaal gesproken en heb ze al snel goed leren kennen. Er zit ook een meisje met Down syndroom in mijn klas, dit was zeker de eerste dag even pittig omdat ze erg eigenwijs is en niet graag luistert. Ik hoop dat dit over een paar weken een stuk soepeler gaat. Zelf heb ik wel veel geduld dus dit komt hopelijk wel goed, ik wil zeker dit jaar veel met de kinderen communiceren en hier ook van kunnen leren.